Hur kunde det bli så här….

hi-and-hello-114

Jag ska försöka att bena ut hur det kunde bli så illa som det blev i SDGbg.

Eftersom jag som många andra var trött på hur politiken i Sverige sköttes, skola/vård/omsorg/migration så började jag leta efter vilket parti som kunde leva upp till MINA förväntningar och det enda som hade ett partiprogram som jag kunde acceptera så var det SD. Jag tog kontakt och blev medlem, och det var trevligt. 2011 var vi i Västra Götaland tvungna att ha ett omval och jag blev väldigt förvånad när jag upptäckte att Jimmy Ståhl som var alldeles ny i partiet började dirigera medlemmar var de skulle vara och att han hade utsett sig till en slags minichef. Nu inträffar en tråkig sak och det är att Patrik Ehn får ett uteslutningsärende på sig. Styrelsen som jag satt med i skulle nu författa ett brev till MU för att Patrik skulle vara kvar. Men Patrik blev utesluten, fastän samtliga i styrelsen ville ha honom kvar.Men med facit i hand och glappkäften Peter ”gôtt mos” Blom som talade om för mig att Jörgen o Lars  o Jimmy hade ju ingen aning om det var sant som Patrik hade berättat för oss. En nu kvinnlig  ej medlem längre tillsammans med dessa herrar författade ett nytt brev till MU att de inte stod bakom stödet för Patrik. Varför hade man helt plötsligt gjort en kovändning?? Jo om Patrik försvann så blev Lars Hansson och Jimmy Ståhl tillsammans med Mikael Jansson de tre i verkställande utskottet som det hette då. Alltså här började man att manövrera ut Mikael Jansson eftersom de alltid röstade emot Mikael. 2 mot 1.Nu började en tid som jag inte önskar min värsta ovän.   Det skulle köpas allt, filmkameror-elcyklar-  skrivare ,diskmaskiner motorcyklar,högtalaranläggningar -bilar väl fungerade skrivare åkte på tippen Efter omvalet så var det dax för listor till nästa val som var kyrkovalet och det var ett bladande och spring i trappor, men åter igen var det aldrig tal om att Jimmy skulle göra något utan han skulle mer eller mindre glida omkring o chefa.”Jag ska fixa en jättebra plats på listan till dig sa han” men det visade ju sig att han hade ingen som helst befogenheter till det, själv var han inte medlem i svenska kyrkan enligt egen utsago, men det var inte annat än att han kom o snokade där David och jag stod utanför vallokalen om vi verkligen stod vi vår post.

Han lovade mängder av medlemmar platser som han trodde han hade rättighet till, bla. stod han på scenen i Frölundaskolan o krävde att alla som ville sitta i en nämnd skulle komma upp till honom och anmäla detta, när blev en till en nämnd utsedd av en ledamot i en styrelse. Det normala förfarandet är att man blir tillfrågad av hela styrelsen och sedan anmäler kommunrådet i detta fallet Patrik Ehn tjänsten som då tas upp som en punkt i dagordningen där man tillsätter inte en pajas som har fått nojja o storhetsvansinne!

Denna stolle tog sig det mest horribla rättigheter som helst, fanns ingen hejd på de.

En kvinna ringde han upp varje dag och som säger så ”började förhöret”, vem sa vad-hur vet du det-när ska han o hon , alltså sådana här frågor tog aldrig slut,han bad henne även baka för öppet husträffarna och hon skulle då få betalt, vilket hon aldrig fick han tog däremot 200kr varje månad för kex till kaffet, men det åkte ner i egen ficka. Ringde  alltid när han var ute med sin hund så ingen kunde höra vad han sa. Toppen var när han kopplade kanslitelefonen till sin mobil och låste sedan in kanslitelefonen i kassaskåpet, så kan man göra så att man inte missar något samtal.En kvinna var han så förbannad för, för att hon alltid bar runt på sin handväska och då fick snoken för sig att hon hade en avlyssninsgrej i väskan, för det första, vilken karl håller koll på om jag bär runt på min handväska och vilken kvinna lämnar sin handväska utan tillsyn??…sådana här sjuka grejer höll han på med, inte så konstigt att han blev döpt till snoken.

Kriminella anlitade han till valet 2014 för att tillverka affischer och detta var oxå en syn för gudarna hur han manipulerade alla. I valet hade vi 4 listor till de olika områden

Givetvis sätter man ju upp affischer på de i den valkretsen, en normal människa hade ju gjort detta iaf. men inte den galna Ståhl utan han tyckte inte om David Lindh som då var kandidat för Hisingen och man hade ju gjort affischer , men jag som då ska sitta rösträknare vid en skola på Hisingen får då se affischer på en som bor i centrum. När Ståhl som toppnamn blev tillfrågad varför inte hans affischer satt uppsatta på Hisingen så blev svaret att han var rädd för att hans barn skulle bli mobbade, vilket dravvel, detta var enbart för att han är livrädd en liten hare som skulle lägga benen på ryggen och det hände något, jag såg honom i auktion ett antal gånger o fegare hare får man leta efter.Trodde han kunde visa sig världsvan men det blev en flopp av allt, när han trodde att han kunde erbjuda en riksombudsman som alltid ska stå till förfogande,  en plats till bus o leklandet för hans barn om han kom o höll ett fördrag, jag skulle hålla på i det oändliga här med hur han smörade för att ta sig till riks och hur han ljög o manipulerade vår ordförande.Missade av förklarliga själ att meddela säkerhetsansvarig när han och LH fick hit Jimmie Åkesson på en rundresa i Gbg , jag som säkerhetsansvarig fick tillkalla Bengt Malmberg dåvarande säkerhetschef på riks. Jag får då ett messenger på facebook av alla ställen att ”jag trodde jag hade meddelat dig” En styrelsemedlem som använder facebook som kommunikationsform till övriga styrelsemedlemmar.Detta gjordes enbart för att jag inte skulle med på denna resa som brukligt är. Att den lille haren själv vågade sig med berodde på att det var ju säpovakter med som följde Jimmie Åkesson.

Lars den gapiga påhejad av Jimmy som inte på något vis ska förknippas med smart utan enbart  slug som sitter under flitens lampa o räknar ut hur de ska göra för att komma dit de vill. Jörgen Fogelklou som nu börjar få vittring på pengarna erbjuder medlemmarna på kansliet att de som röstar på honom ska få 100:- 11 st röstade på honom så han blev vald till suppleant, när vi skulle konstituera oss så var Jörgen som bortblåst och Lars sa då att Jörgen gick till ”bolaget” som var viktigare redan då för honom än politiken.Vid konstitueringen så ville Mikael Jansson ha Ståhl som sekreterare och Ståhl flinade då upp sig o svarade ”om du tror att jag klarar det så” han har ALDRIG någonsin satt sig som sekreterare på ett enda styrelsemöte.Och jag har ALLA dagordningar och  protokoll sedan 2012. Nu började en tid där dessa tre skulle med alla till buds stående tjyv o rackarspel få bort Mikael Jansson så det kunde styra upp Gbg helt som de ville ha det, de tre vise männen  ingick en pakt. Lars skulle till regionen, Jimmy skulle till Kommunen och Jörgen skulle till riks, Lars o Jimmy lovade varandra att aldrig gå in på varandras områden och detta höll de  men till allas förvåning så kom ju Jimmy in i riks, vad han nu tillfört där under fyra år, men Lars blev utesluten då sprack bubblan och Jimmy blev anklagad av Lars för svikare. Men det tillmälet är inget nytt för Jimmy då han är en ful fisk som inte drar sig för att köra kniven i ryggen på någon om det krisar.Jörgen höll ju käft eftersom han fick vara ”gubben i lådan” åt Jimmie Åkesson under valupptakten och han har ett stort behov av att vara i rampljuset som ett exempel kan jag ta när jag blev utsatt för David Baas vid förvaltningsrätten och det ska vara en debatt om detta i tv jag fick 23 förfrågningar om jag ville vara med i intervju o annat även från tv, jag bevärdigade mig inte ens med att svara. Jörgen fick då en förfråga från kvällsöppet(tror jag det var) om han ville deltaga, och linslus som han är så tackar han ja. Nu frågar Jörgen i sin tur Håkan om han vill ha tio minuter i rampljuset som Håkan tackar ja till. Senare får Jörgen för sig att HAN gett Håkan tio minuter i rampljuset och det ville han ha kredit för, om det var någon som gett båda dessa herrar 10 minuter i rampljuset så var det jag.Aldrig att Jörgen överhuvudtaget snackat politik om det inte skulle gynna honom själv, som vi gång efter gång har fått se o höra genom David o min alla poddar. c:a 15 st har det blivit och alla  finns inne på Youtube.

Ingen skulle ens kunna hålla på att prata så mycket som David och jag gjort om det inte varit sanning för då hade vi varit polisanmälda för längesedan som jag nog tror att de flesta fattat men bättre sent än aldrig heter det ju. Vi pratar dessutom utan manus men gjort enorm research av sådant vi varit osäkra på från början och aldrig släppt något utan att vi haft bevis. Jimmy som alltid lika lismande och äcklig säger att han tycker sååå bra om Mikael Jansson men att han inte är lämplig som ordförande för SDGbg för han har alldeles för mycket att göra i försvarsutskottet och på ett fint/slugt sätt så manövrerar han ut Mikael, ingen vill ha ordförandeposten så den tar Jörgen men gör ju mindre där än vad Mikael Jansson någonsin gjort. Men om vi nu tänker till lite så vem sitter i riks? vem sitter i kommunen i Gbg?? och vem sitter som ledamot i styrelsen i SDGbg?? Jo givet vis den slemmiga Jimmy och allt detta köper medlemmarna på årsmöte efter årsmöte och röstar till deras fördel, det är ibland så jag tror att hjärnhalvorna inte har någon som helst kontakt.Hur kan en duktig riksdagsman bli utmanövrerad för en sjungande nörd som har lyckats med konststycket att upptäckt att det är däck på alla 4 hjulen, hur har han dessutom lyckats klättra från 40 plats på listan till 31 plats, kan det ha något med att han gifte sig upp?Var han ånyo slug? I vilket fall som helst så kan vi nog enas om att kunskaperna är det inte som han klättrat med. Jörgen sätter sig till ro o låter  de andra styra o ställa medans han skriker skål. Men tro inte för ett ögonblick att den sluge som inget annat har att göra än att fortsätta med sina ränker. Lars gapar på hej vilt om körkortslösa eller kvinnor som borde gå o fika. Nu närmar det sig nytt val och de har ju nu upptäckt att de förlorar valet i Gbg om de inte får bort Lars, och då tappar man kommunalrådet med goa pengar till sin ficka, så man skrider till verket och sätter ihop 16 punkter mot Lars, jag är alltså långt ifrån vän till Lars, men jag har begåvats med att se vad som är rätt o fel. Av dessa punkter är det sådant som Lars har tagit åt sig för att Jörgen som ordförande har tyckt vara obekväma.Jag fick också av en numera avliden medlem reda på en hel del hur det gick till runt Lars.Falskspel tjyv o rackarspel är det värsta jag vet, att ljuga sig till förmåner är synonymt med SDGbg. Jag trodde i min enfald att jag skulle få jobba med politik, men det enda jag fick slåss för var alla intriger mot mig.

Jag som var en av de som klippte mitt kort i en podd och även skrev till riks Charlott Qvik Administrativ chef på riks för SD att jag som ständig medlem  begär mitt utträde tills de ordnat det i SD Gbg  och att jag då kommer tillbaka. Så när Lars blev utesluten så begärde jag detta men MU sa nej och skickade ärendet vidare till Partistyrelsen , det låter nästan som om jag har begärt  att jag ska ha en räkmacka vilket jag inte har bett om utan bara mitt medlemskap åter, men nu får det vara nog att stångas med tröga väderkvarnar.

 

Alltså i slutet innan valupptakten så ser man till att få en utesluten, är det verkligen någon på fullaste allvar som tror att detta är en slump? Men som sagt Lars föll på sitt egna grepp mot Mats Mattsson
thumbnail_Vinter_21
Mats som var ute i ur o skur under nästan hela valrörelsen oberoende av väder och vind.
Lars författade då ett uteslutnings ärende mot Mats alltså betänk att Lars var kassör i styrelsen men Jörgen var ordförande och som ordförande så skulle ju han ta tag i detta men han gjorde inget utan kassören gapa o skrek och fick med sig alla andra i uteslutningsärendet(utom den sluge) antagligen var Lars klippkort fullt vid detta tillfälle så han skickade ärendet vidare till Andreas Feymark, som i sin tur skickade hela härligheten till Mats, och på så vis fick vi vetskap om Lars fulspeloch alla de andra som ljög friskt hade nog inte räknat med att mats skulle få se deras mejl och vad många hade hittat på för lögner om Mats.Silverbåges lögner tog nog priset och läkaren Nordengrips prognos om Mats var ju kul eftersom den kom från en lastbilschaffis. Feymark som vid detta tillfälle satt som ersättare i partistyrelsen är idag ett minne blott både där och i Halland.Men denna Feymark lovordade Lars sedermera men inte hjälpte det annat än att han åkte på ändan ut.

Nu tror Jörgen att han säkrat kommunalrådsposten  och en fet lön, med hjälp av riks.

Nu kan man inte heller sätta upp sitt namn på 4 listor eftersom det bara kommer att finnas en för SDGbg

Att vi fick ett kommunalråd 2014 berodde på att vi fick 7,01% och ett utjämningsmandat i valet vilket nog inte blir så högt 2018 då spärren sjunkit till 2% och då kommer fler partier in, Demokraterna är en given häst att skåda i munnen. Centern kommer säkert in också och med alla skandaler om SDGbg så får ni nog vara glada om ni når upp till den gamla spärren. Skulle de få så många som att det skulle räcka till en kommunalrådsplats så ska man rösta om  det och nu ska det delas ut slevar till köttgrytan igen som det gjordes när Lars blev vald.

När inte nu några kom fram fort nog till köttgrytorna  så blir det ramaskri, varför? Bubblan spricker alltid om man fyller den för mycket och har man varit med o hjälpt till att fylla den så kan man inte komma o lipa sedan, stå ditt kast. En har fått för sig att vara ett klipp för SD och är riktigt duktig på politik, jag undrar hur man kan ha så dålig självbild. Större kappvändare existerar inte och det har gått så långt att fodret har börjat bli nött.Så nu minsann har hon dragit tillbaka alla nomineringar???  eller är inte sanningen närmare att när Lars blev utesluten så blixtinkallades valberedningen och gjorde ändringar i förslagen vilket är tillåtet eftersom listorna inte var ”offentliga”men läckt hade de gjort som mycket annat från SDGbg och den största läckan stod Judas för, men hon var inte ensam.
Vi var ett flitigt gäng från Hisingen som ville öppna upp för en krets, detta var ok. enligt Jörgen och efter konstens alla regler med styrelse o styrelsemöten med dagordningar,när detta skulle överräckas så hade man helt plötsligt hittat ett toppnamn som man skulle satsa på, så åter igen var vårt arbete kört i botten.Vi hade haft två valansvariga innan för Hisingen som inte gjort ett smack den ena Jimmy Ståhl som hade två träffar 2011 sedan dog detta tills 2014 när Björn Tidland tog över som lyckades att erbjuda en ekologisk smootie mot flygbladsutdelning.Judas backade upp honom. I styrelsens beslut står det klart o tydligt att det ska vara minst två träffar/år. Denna kvinna som nu är ett toppnamn som man enligt Jörgen ska satsa på hinner inte mer än äntra ”scenen” förrän det blir krig mellan rivalerna och en blir beordrad att inte visa sitt nylle på möten.
Det slutar ju inte här utan nu drar den nya stjärnan till Båstad och återigen kan man ju då tycka att den grupp som flitigt jobbat skulle bli tillfrågade, men icke sa nicke, utan den som blivit beordrad att inte komma på träffarna blir nu utsedd av styrelsen att bossa hur det nu ska gå till med tanke på vad han tidigare lyckats åstadkomma, iaf, bra på att hålla sig borta från telefon o mejl.Så den stora stjärnan i kyrkovalet och till valkretsledare sprack som så mycket annat dessa eminenta styrelsemedlemmar företar sig, ingen kontroll eller efterforskning som brukligt är.
Tänk om alla hade använt sin energi till att jobba för Sverige istället för att smida planer för sin egen plånbok, hoppas ni sover gott om nätterna.

 

 Jag har utelämnat mycket eftersom det redan finns omnämnt i poddarna.
Jag vill passa på att tacka alla som uppmuntrat oss till att fortsätta och klickat gilla det tackar vi självklart för, men nu är det tack för mig och slå inte ihjäl varandra fram till grytan det är landet Sverige ni borde ha som ledstjärna inte mammon.

MVH Barbro

Lämna en kommentar